منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • Qwant چیست؟ چگونه سئو موتور جستجوی حریم خصوصی را انجام دهیم

Qwant چیست؟ چگونه سئو موتور جستجوی حریم خصوصی را انجام دهیم

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
Qwant چیست؟ چگونه سئو موتور جستجوی حریم خصوصی را انجام دهیم

گوگل محبوب ترین موتور جستجو در جهان است، اما تنها منبع بالقوه ترافیک نیست. اگر می خواهید افراد بیشتری را به سمت وب سایت خود هدایت کنید، ارزش آن را دارد که روی موتورهای جستجوی جایگزین مانند Qwant تمرکز کنید. Qwant دقیقا چیست و چگونه می توان برای آن استراتژی سئو ایجاد کرد؟

در راهنمای امروز به بررسی ویژگی های کوانت می پردازیم. در مرحله بعد، نکاتی را برای کمک به شما در بهینه سازی محتوای خود برای این موتور جستجو بیان می کنیم. بیا شروع کنیم!

Qwant چیست؟

Qwant یک موتور جستجوی فرانسوی است که برای اولین بار در سال 2013 راه اندازی شد. اکنون موتور جستجوی پیش فرض برای دولت فرانسه است و تقریباً 18 میلیارد درخواست جستجو را در سال 2018 پردازش کرده است:

موتور جستجوی Qwant

رابط Qwant کاملاً شبیه به رابط کاربری گوگل است. هنگام جستجوی یک عبارت، می توانید بر اساس دسته بندی هایی مانند اخبار، تصاویر، کلیپ های ویدئوییو موسیقی. همچنین می توانید کشور و زبان را برای نتایج خود انتخاب کنید و تازگی محتوا را انتخاب کنید:

نتایج جستجو با Qwant

مانند DuckDuckGo، Qwant یک موتور جستجوگر متمرکز بر حریم خصوصی است. از کوکی ها برای ردیابی اقدامات و جستجوهای شما استفاده نمی کند، نه برای اهداف تبلیغاتی و نه برای ارائه محتوای انتخاب شده. علاوه بر این، خود را به عنوان یک موتور جستجوی اخلاقی معرفی می کند زیرا داده های شما را به اشخاص ثالث نمی فروشد.

Qwant از الگوریتم‌ها و روش‌های نمایه‌سازی منحصربه‌فردی استفاده می‌کند که به داده‌های شخصی متکی نیستند. همچنین متعهد به ارائه اطلاعات بی طرفانه و متعادل است.

Qwant همراه با موتور جستجوی خود یک برنامه نقشه شبیه به Google Maps دارد:

نقشه های Qwant

علاوه بر این، یک وجود دارد کوانت جونیور نسخه موجود این یک موتور جستجوی مناسب برای کودکان است که برای نتایج جستجوی آموزشی و ایمن طراحی شده است:

کوانت جونیور

علاوه بر این، اگرچه Qwant اساساً برای بازار فرانسه طراحی شده است، اما نتایج متناسب با کشورهای مختلف اروپا، آسیا، آمریکای شمالی و جنوبی و اقیانوسیه ارائه می دهد. از جمله بریتانیای کبیر، ایالات متحده آمریکا، کانادا و استرالیا هستند.

چه کسی باید از Qwant استفاده کند؟

Qwant برای کاربرانی که نگران حریم خصوصی اینترنتی و اطلاعات شخصی خود هستند ایده آل است. وقتی در نظر بگیرید که بسیاری از موتورهای جستجو (از جمله گوگل) داده‌های کاربر را به شرکت‌های تبلیغاتی شخص ثالث می‌فروشند و نتایج هدفمندی را ارائه می‌دهند، این نگرانی‌ها درست است.

همچنین، Qwant سابقه جستجوی شما را ذخیره نمی کند. در حالی که اگر بخواهید چیزی را که قبلاً جستجو کرده اید پیدا کنید، می تواند خسته کننده باشد، ممکن است ترجیح دهید بدانید که موتور جستجو فعالیت آنلاین شما را ثبت نمی کند.

همچنین، این موتور جستجو برای یافتن محتوای فرانسوی مناسب است. چه در حال یادگیری زبان باشید، چه یک زبان مادری یا به دنبال تجارت در فرانسه، Qwant همه چیز را پوشش داده است.

Qwant همچنین یک موتور جستجوی عالی برای والدین با فرزندان کوچکتر است. مانند جستجوی ایمن گوگل، Qwant Junior صفحات را برای ارائه نتایج مناسب سن فیلتر می کند. همچنین دارای منابع آموزشی داخلی مانند اخبار مناسب برای کودکان، بازی ها و فعالیت های سرگرمی است.

5 نکته برای بهینه سازی محتوای خود برای Qwant

اطلاعات بسیار کمی در مورد الگوریتم های Qwant و معیارهای رتبه بندی موجود است. با این حال، اگر می خواهید محتوای شما در این موتور جستجو رتبه خوبی داشته باشد، می توانید از برخی دستورالعمل های کلی پیروی کنید. بیایید به پنج روش برتر نگاه کنیم.

1. از Qwant بخواهید محتوای شما را فهرست کند

بسیاری از موتورهای جستجو به شما این امکان را می دهند که نقشه های سایت XML را برای فهرست سریع محتوای وب سایت خود ارسال کنید. متأسفانه، Qwant مانند Google یا هر ویژگی مشابهی با کنسول جستجو ارائه نمی شود.

این موتور جستجو به طور خودکار اینترنت را برای محتوای جدید اسکن می کند و معمولاً وب سایت های جدید را ظرف چند هفته لیست می کند. با این حال، اگر سایت شما نمایش داده نمی شود، می توانید مستقیماً با Qwant تماس بگیرید و مشکل را گزارش کنید:

نحوه تماس با Qwant

پس از آن، فقط منتظر پاسخ از موتور جستجو باقی می ماند. در این بین، ممکن است بخواهید تلاش خود را بر روی Yahoo، Yandex و Ecosia متمرکز کنید.

2. محتوای خود را به فرانسوی ترجمه کنید

همانطور که قبلاً گفتیم، Qwant یک موتور جستجوی فرانسوی است. اگرچه ترجمه و محتوا در کشورهای انگلیسی زبان، آسیایی و اروپایی وجود دارد، اما همچنان بر بازار فرانسه تمرکز دارد.

بنابراین، ممکن است ارزش ترجمه محتوای خود به فرانسوی را داشته باشد تا بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید. خوشبختانه نیازی نیست این کار را به صورت دستی انجام دهید. افزونه هایی مانند WordPress Multilingual (WPML) می توانند به شما کمک کنند تا پست ها و صفحات خود را به بیش از 40 زبان از جمله فرانسوی ترجمه کنید:

WPML

WPML می تواند تمام عناصر وب سایت شما از جمله پست ها، صفحات، طبقه بندی ها و منوها را ترجمه کند. علاوه بر این، با اکثر تم های پیشرو وردپرس از جمله Divi سازگار است.

3. محتوای خود را برای Bing بهینه کنید

اگرچه Qwant یک موتور جستجوی نسبتا جدید و کوچکتر است، اما ادعا می کند که بیش از 20 میلیارد صفحه وب ایندکس شده در سرورهای خود دارد. با این حال، در برخی موارد از مایکروسافت بینگ برای بازیابی نتایج جستجو استفاده می کند، زمانی که Qwant ارتباط کافی یا ظرفیت تصویر سنگین ندارد:

مایکروسافت بینگ

بنابراین، ممکن است ارزش بهینه سازی محتوای خود را برای Bing نیز داشته باشد. شما می توانید این کار را با ارسال نقشه سایت خود به Bing Webmaster Tools و استفاده از این رابط برای تجزیه و تحلیل رتبه های خود انجام دهید.

همچنین ارزش دارد که کسب و کار خود را در Bing Places ثبت کنید و حضور خود را در رسانه های اجتماعی افزایش دهید. بر خلاف بسیاری از موتورهای جستجوی دیگر، Bing هنگام رتبه بندی محتوای شما، دنبال کنندگان و تعامل موتورهای جستجو را در نظر می گیرد.

4. بر محتوای با کیفیت تمرکز کنید

اکثر موتورهای جستجو برای محتوای با کیفیت بالا ارزش قائل هستند. آنها از الگوریتم‌های پیچیده‌ای استفاده می‌کنند که می‌تواند تشخیص دهد که آیا پست‌ها برای خوانندگان آموزنده، خوب نوشته شده‌اند یا خیر.

به همین دلیل، رعایت برخی از بهترین شیوه ها هنگام ایجاد محتوای جدید برای وب سایت شما، مانند:

به یاد داشته باشید که محتوا فقط کلمات نیست. گنجاندن تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا در پست‌های شما می‌تواند خوانندگان شما را درگیر کند، اطلاعات بیشتری را منتقل کند و دیوارهای متن را خراب کند.

5. بهترین شیوه های سئو را دنبال کنید

در نهایت، توصیه می کنیم بهترین شیوه های سئو (که به عنوان سئو کلاه سفید نیز شناخته می شود) را دنبال کنید تا محتوای خود را هم برای موتورهای جستجو و هم برای خوانندگان بهینه کنید. اگرچه این نکات مختص Qwant نیستند، اما عموماً برای اکثر موتورهای جستجو قابل اجرا هستند:

همچنین ممکن است ارزش انجام ممیزی SEO از وب سایت خود را داشته باشد. این فرآیند می تواند زمینه های بهبود را شناسایی کند و نکات مفیدی برای بهبود محتوای شما ارائه دهد.

در اینجا چند تکنیک سئو وجود دارد که می توانید از همین الان استفاده کنید.

نتیجه

Qwant یک موتور جستجوی فرانسوی است که بر حریم خصوصی تمرکز دارد. داده‌های کاربر را جمع‌آوری یا ذخیره نمی‌کند، و آن را به یک جایگزین عالی برای Google برای هر کسی که نگران حفظ حریم خصوصی آنلاین است تبدیل می‌کند.

به طور خلاصه، می توانید با رعایت نکات زیر، محتوای خود را برای Qwant بهینه کنید:

  1. از موتور جستجو بخواهید محتوای شما را فهرست کند.
  2. مطالب خود را به فرانسوی ترجمه کنید.
  3. محتوای خود را برای بینگ بهینه کنید.
  4. محتوای با کیفیت ایجاد کنید.
  5. بهترین شیوه های سئو را دنبال کنید.

در مورد Qwant سوالی دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

تصویر ویژه از طریق eamesBot / shutterstock.com