بازاریابی آنلاین میتواند دنیایی بیسابقه باشد، بنابراین ایجاد یک استراتژی بازاریابی خوب بسیار مهم است. نقاط داده، معیارها، تجزیه و تحلیل ها و اعداد سخت زیادی برای مقابله با آنها وجود دارد که به سختی می توان آن را مستقیم نگه داشت و به یاد داشت که داده ها فقط داده نیستند. با انتخاب های بسیار زیاد، تعیین اینکه از کدام ابزار استفاده کنید می تواند دشوار باشد. در این پست، بهترین نرم افزار CRM را برای جلوتر نگه داشتن شما معرفی می کنیم.
بیایید به آن برسیم.
نرم افزار CRM چیست و چرا به آن نیاز دارید؟
خوب، بنابراین در ابتدایی ترین، اساسی ترین و ساده ترین شکل خود، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یک دفترچه آدرس با فیلدهای دقیق برای هر ورودی است. اما در عمل بسیار بیشتر از این است. بهترین نرم افزار CRM دارای فضای ذخیره سازی تماس، ردیابی سرنخ، الگوهای ایمیل، تولید سرنخ، هماهنگی پیام، ادغام تیم، بازاریابی همه کاناله و راه هایی برای جدا نگه داشتن آنها اما متصل است.
نرم افزار CRM به شما یک برگه تقلب برای هرکسی که کسب و کار شما تا به حال با آنها سروکار داشته است، می دهد. فرض کنید ایمیلی از جیمی ویزبنگ دریافت کرده اید که در مورد ارزان ترین بسته های طراحی وب شما سوال می کند. شما به داشبورد CRM عالی خود می روید، نام آنها را تایپ می کنید و یک نمای کلی از همه چیزهایی که در مورد آنها می دانید، از زمانی که با تیم شما تماس گرفتند در مورد اینکه چگونه نصب وردپرس خود به درستی کار نمی کرد، چه پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده می کردند، دریافت می کنید. یادداشتهای حساب کاربری که روی آن نوشته شده بود: «آنچه را که میخواهد به او بدهید، فقط برای اینکه او را از گوشی جدا کنید».
علاوه بر این، ابزارهای اتوماسیونی وجود دارند که با بهترین بستههای نرمافزاری CRM ارائه میشوند که میتوانید افرادی را که در نیمه راه خرید خود هستند ردیابی کنید و ایمیلهای یادآوری ارسال کنید که سبد خرید آنها هنوز پر است و منتظر آنها هستند. همچنین میتوانید از گردشهای کاری منطق شرطی برای واگذاری وظایف به صورت داخلی استفاده کنید، و تیم شما میتواند کل تاریخچه تعاملات خود با مشتریان یا مشتریان بالقوه را در محصولات خاص پیگیری کند. شما همچنین می توانید به طور کلی سرنخ ها را با استفاده از تست تقسیم متغیر هدف قرار دهید.
7 بهترین ابزار نرم افزار CRM
اگر امروز یک تجارت آنلاین دارید، برای سازماندهی موارد خود به یک CRM نیاز دارید. اما گزینههای زیادی برای مدلهای مختلف کسبوکار وجود دارد، بنابراین ما دستهای از آنها را مرتب کردهایم تا به شما کمک کنیم بفهمید کدام نرمافزار CRM برای شما بهترین است. لطفا.
1. HubSpot
HubSpot تقریباً به اندازه Salesforce در دنیای CRM در همه جا حاضر است. دلیلی هم برای آن وجود دارد. این چیز خوبی است. بیایید در این مورد صحبت نکنیم رایگان است. خوب، CRM اولیه رایگان است. شما باید برای ابزارها و ویژگی های اضافی پول بپردازید، اما برای شروع، مجموعه بسیار خوبی از ویژگی ها را دریافت می کنید.
بیش از هر چیز، افزونههای یکپارچهسازی رایگان راهی عالی برای دیدن اینکه آیا چیزی مانند HubSpot بهترین نرمافزار CRM برای شما و کسبوکارتان است یا خیر. می توانید همه چیز را از Eventbrite گرفته تا Zapier و WordPress را حتی به Salesforce به حساب خود متصل کنید. در حالی که سطح رایگان به شما امکان دسترسی به هیچ یک از ابزارهای اتوماسیونی که HubSpot را درخشش میدهد، نمیدهد، شما تمام تولید سرنخ و ردیابی کاربر را با نمایهسازی متقابل دریافت میکنید که میتواند کسب و کار شما را برای موفقیت آماده کند.
ادغام HubSpot Divi
اگر کاربر Divi هستید، خوش شانس هستید – مجموعه ویژگی های قدرتمند HubSpot اکنون در Divi Builder در دسترس است. تنها با چند کلیک، می توانید حساب HubSpot خود را با استفاده از ماژول انتخاب ایمیل یا افزونه کاربر پسند Bloom یکپارچه کنید و شروع به ساخت لیست ایمیل خود با طیفی از پنجره های بازشو، سرریزها و سایر محرک های قابل تنظیم کنید.
اما این همه چیز نیست— افزونه HubSpot CRM WordPress به طور یکپارچه با Divi ادغام می شود تا به شما کنترل کامل روی حساب HubSpot خود را بدهد، بنابراین می توانید هر جنبه ای از تعاملات مشتری خود را به راحتی مدیریت کنید. این مسابقه ای است که در بهشت برای کاربران Divi ساخته شده است که به دنبال بازاریابی ایمیلی و مدیریت مشتری خود به سطح بعدی هستند.
قیمت گذاری: شروع از 18 دلار در ماه برای افراد و تیم های کوچک.
HubSpot را انتخاب کنید
2. زوهو
Zoho نه تنها دارای یک لوگو است که با دیدن آن شما را خوشحال تر می کند، CRM تقریباً هنگام استفاده از آن روی شما تأثیر می گذارد. Zoho به دلایل زیادی متمایز است، اما بیشتر به دلیل هوش مصنوعی Zia که پردازش داده ها را مدیریت می کند. در بین CRM ها منحصر به فرد است. ضیا به ناهنجاریهایی در دادهها اشاره میکند که ممکن است دلتان برایتان تنگ شود یا برای دیدن آنها وقت بگذارید، مانند افزایش یا کاهش فروش که مطابق با جریان معمول شرکت شما نیست (اگر در بعدازظهر یکشنبه به سبک جمعه سیاه رسیدید، برای مثال).
همچنین اتوماسیونهایی در Zoho CRM وجود دارد که خط لوله فروش را تمیز نگه میدارد، ایمیل و تلفن را از طریق تلفن ردیابی میکند و صادقانه بگویم، آنچه من فکر میکنم یک ویژگی بزرگ است، ردیابی رسانههای اجتماعی برای تحلیل کمپین (به علاوه تعامل CRM با مشتریان بالقوه). این اتوماسیون ها از طریق ویژگی Zia از پیش تنظیم شده اند. شما همیشه می توانید خود را تنظیم کنید.
قیمت گذاری: شروع از 14 دلار در ماه.
Zoho را بگیرید
3. ذخیره کنید
Keap (که قبلاً Infusionsoft نامیده می شد) به طور خاص برای بازاریابی ایمیلی برای مشاغل کوچک طراحی شده است. این بدان معنی است که بخش بندی، سازماندهی مخاطبین، تولید سرنخ ها و مدیریت/گزارش داده های ما را انجام می دهد. یکی از ویژگیهای قابل توجهتر که Keap را به یکی از بهترین راهحلهای نرمافزار CRM تبدیل میکند، همان چیزی است که آنها میگویند امتیاز دهی پیشرو. این ویژگی به تمام سرنخ هایی که دریافت می کنید نگاه می کند و آنها را بر اساس رفتار، جمعیت شناسی و تعاملات (با تیم و سایت شما) برای شما امتیاز می دهد تا برآوردی از احتمال بستن قرارداد با آنها به شما ارائه دهد. این یک راه خوب برای کمک به شما و تیمتان است که اولویتبندی کنید کجا باید تلاشهایتان را متمرکز کنید.
قیمت گذاری: شروع از 189 دلار برای هر کاربر در ماه.
Keap را دریافت کنید
4. Freshsales CRM
Freshsales CRM یک CRM مبتنی بر ابر است که در مدیریت تماس تخصص دارد. طیف وسیعی از ویژگیها را برای سادهسازی و خودکارسازی فرآیندهای فروش ارائه میکند، از جمله مدیریت سرنخ و معامله، مدیریت تماس، ردیابی ایمیل، مدیریت خط لوله و گزارشدهی.
Freshsales CRM همچنین با سایر ابزارهای تجاری مانند ایمیل، تلفن و رسانه های اجتماعی ادغام می شود تا دید جامعی از تعاملات مشتری ارائه دهد. از امتیازدهی تماس پیشبینیکننده استفاده میکند – روشی برای شناسایی داغترین مشتریان شرکت شما بر اساس میزان مشارکت یک شخص با تجارت شما. به عنوان یک امتیاز اضافی، Freshsales یک آزمایش رایگان 21 روزه بدون ریسک ارائه می دهد، بنابراین می توانید تصمیم بگیرید که آیا برای شما مناسب است یا خیر. به علاوه قیمت آنها هم بد نیست.
قیمت گذاری: شروع از 15 دلار برای هر کاربر در ماه.
Freshsales CRM را دریافت کنید
5. CRM خسته کننده کمتر
CRM کمتر آزاردهنده یک جایگزین با طراوت برای پلتفرم های پیچیده و درهم ریخته مدیریت مشتری ارائه می دهد. این پلت فرم با رابط کاربری ساده و شهودی خود به کسب و کارهای کوچک کمک می کند تا به راحتی تعاملات مشتری خود را مدیریت کنند، از ردیابی سرنخ و مدیریت وظایف گرفته تا برنامه ریزی رویداد و ردیابی ایمیل. و برای کسانی که در حال حرکت هستند، CRM کمتر آزاردهنده یک برنامه موبایل مناسب برای iOS و Android ارائه میکند که پیگیری مشتریان را بدون توجه به جایی که هستید آسان میکند.
CRM کمتر آزاردهنده ویژگی قابل توجهی را ارائه می دهد که آن را از دیگر پلتفرم های CRM متمایز می کند: توانایی ایجاد زمینه های سفارشی نامحدود. این بدان معنی است که شما محدود به زمینه های استاندارد مدیریت مشتری نیستید و می توانید CRM را به طور خاص با مدل کسب و کار خود تطبیق دهید. این پلتفرم همچنین شفافیت را در میان اعضای تیم ترویج میکند و به همه اجازه میدهد ببینند دیگران روی چه چیزی کار میکنند و همکاری را تسهیل میکند. و برای آسان کردن زمانبندی کارها و رویدادها، CRM کمتر آزاردهنده مجهز به زمانبندی جلسات مفیدی است که به شما امکان میدهد وظایف را تعیین کنید، رویدادها را تنظیم کنید و حتی آنها را با تقویم Google یا Outlook خود همگامسازی کنید.
قیمت گذاری: شروع از 15 دلار برای هر کاربر در ماه.
یک CRM کمتر آزاردهنده دریافت کنید
6. SuiteCRM
بعدی در لیست ما SuiteCRM است، گزینه منبع باز که مطمئنم برخی از شما مشتاق آن هستید. (در اینجا صفحه GitHub برای شما است.) اول، محصول است کاملا رایگان. بالاخره منبع باز است. SalesAgility، شرکت پشتیبان پروژه، پشتیبانی و سفارشی سازی درجه یک را برای آن ارائه می دهد. اگر فقط به کمی عملکرد اضافی نیاز دارید، یک فروشگاه افزونه وجود دارد.
با این حال، باید بدانید که SuiteCRM مبتنی بر ابر نیست. قبل از ارسال داده های خود و اتصال همه سرویس های خود، باید آن را به صورت محلی دانلود و نصب کنید. این تفاوت زیادی با سایر CRM ها دارد و می تواند برای برخی افراد مشکل ساز باشد. همچنین، از آنجایی که این نرم افزار رایگان و متن باز است، می توانید تعداد نامحدودی از افراد را در تیم خود راه اندازی کنید. این عالی است.
از آنجایی که CRM نیز منبع باز است، به طرز مضحکی قابل توسعه است. تقریباً تمام کارهایی را که بزرگترین CRMها انجام می دهند انجام می دهد – ردیابی سرنخ ها، ارائه پشتیبانی از مشتری، و خودکارسازی ردیابی داده ها و تفویض جریان کار. و اگر در نرم افزار اصلی تعبیه نشده باشد، ماژول یا افزونه ای برای آن وجود دارد (یا می توانید خودتان بنویسید). اگر مطمئن نیستید که آیا این بهترین نرم افزار CRM برای ادغام با شرکت یا گردش کار شما است، نمی توانید با امتحان کردن آن اشتباه کنید زیرا رایگان است.
قیمت گذاری: رایگان! (افزونه های پولی موجود است)
SuiteCRM را دریافت کنید
7. نیروی فروش
Salesforce پدربزرگ همه نرم افزارهای CRM است. محصولی که در سال 1999 عرضه شد، دشوار است که با محصولی که نزدیک به بیست سال سابقه، به روز رسانی و مشتریان خوشحال دارد اشتباه کنید. اکنون، بیش از دو دهه بعد، Salesforce گزینه های زیادی دارد که فهرست کردن همه آنها در اینجا غیرممکن است. خدمات آنها به جای اینکه سعی کنند همیشه بهترین نرم افزار CRM برای همه باشند، به محصولات مختلف جداگانه تقسیم می شوند.
اگر در زمینه فروش هستید، یکپارچه سازی بازاریابی B2B، ابزارهای پیکربندی قیمت و نرم افزار سفارشی قیمت مشتری را دریافت می کنید. بازاریابان ردیابی سفر مشتری، پیام رسانی در چندین پلتفرم (اجتماعی، تلفن همراه، ایمیل) و پلتفرم های تجزیه و تحلیل و به اشتراک گذاری داده را دریافت می کنند. علاوه بر این، این سرویس دارای پایگاه دانش، چت زنده، تماس ویدیویی و نظارت بر مشکلات از راه دور است.
قیمت گذاری: شروع از 25 دلار در ماه برای محصولات مستقل.
Salesforce را بگیرید
بهترین نرم افزار CRM برای شما چیست؟
گزینه های CRM زیادی در دسترس هستند و این لیست تنها چند مورد را پوشش می دهد. با این حال، ما کمی تحقیق کردیم و 7 ابزار برتر نرم افزار CRM را انتخاب کردیم.
انتخاب برتر ما HubSpot است که با وجود قیمت بالا، راه حلی کامل و به راحتی یکپارچه است. بیشترین ویژگی ها را ارائه می دهد و حتی گزینه ای رایگان برای مدیریت لیست های مخاطبین کوچکتر دارد. به علاوه، اگر کاربر Divi هستید، می توانید به راحتی وب سایت وردپرس خود را با HubSpot ادغام کنید تا لیست ایمیل خود را بسازید.
سوالات متداول (سؤالات متداول)
قبل از پایان، اجازه دهید به برخی از سوالات متداول شما در مورد نرم افزار CRM پاسخ دهیم. آیا ما یکی را از دست دادیم؟ یک سوال در زیر بنویسید و ما به شما پاسخ خواهیم داد!
تصویر مقاله ویژه توسط TaErma / Shutterstock.com