
بازاریابان ایمیل بر اساس استراتژی های انتخاب واحد یا دوگانه تقسیم می شوند. این بحث عمدتا حول محور اهداف کوتاه مدت در مقابل اهداف بلندمدت است – مسلماً یک ساده سازی بیش از حد – اما مواردی وجود دارد که باید در نظر داشت. اما وقتی صحبت از بازاریابی ایمیلی به میان می آید، مزایای انتخاب دوگانه واضح است. ما آنچه را که باید در مورد انتخاب دوگانه در مقابل انتخاب واحد و همچنین برخی از استراتژیهای کلیدی برای انتخاب دوگانه بدانید، بررسی خواهیم کرد.
انتخاب دوگانه چیست؟
گنجاندن دوگانه به یک فرآیند دو مرحلهای اشاره دارد که از مشترکین جدید میخواهد اشتراک فهرست خود را پس از تکمیل فرم انتخاب ایمیل برای پیوستن به لیست شما تأیید کنند. این نیز توسط برخی از خدمات بازاریابی ایمیلی (مانند Constant Contact) “تأیید انتخاب” نامیده می شود.
ایده این است که به مشترکین بالقوه هر فرصت ممکن داده شود تا تعیین کنند که آیا واقعاً می خواهند در ایمیل های بازاریابی مشترک شوند یا خیر. همانطور که خواهیم دید، این مزیت هم برای مشترک بالقوه و هم برای تجارت دارد. اما با ریسک تجاری نیز همراه است.
مزایای استفاده از دو شرکت در بازاریابی ایمیلی
لیست های ایمیل واجد شرایط را ایجاد می کند
یک استراتژی انتخاب دوگانه کیفیت مخاطبینی را که به عنوان مشترک وارد سیستم می شوند افزایش می دهد. گروه فروش با مخاطبینی که دوبار انتخاب نمیکنند میتوانند با آنها تماس بگیرند (مثل سرنخ)، اما از آنجایی که هدف کمتری را نشان دادهاند، ایمیلهای بازاریابی برایشان ارسال نمیشود. تنظیمات انتخاب دوگانه همچنین تضمین میکند که افرادی که توسط پلتفرمهای تجارت الکترونیکی مانند WooCommerce (و سایر ادغامها) اضافه شدهاند، واقعاً میخواهند ایمیلهای شما را دریافت کنند.
یک استراتژی انتخاب دوگانه، در کوتاه مدت، منجر به کمتر شدن مشترکین ایمیل می شود. این می تواند باعث شود که ابتکارات بازاریابی ایمیلی احساس شکست داشته باشند. این درد مخصوصاً توسط کسانی که تازه وارد بازاریابی ایمیلی شده اند با لیست های کوچکتر یا به دنبال به حداکثر رساندن قیف بازاریابی محتوای خود احساس می شود.
اما مهم است که به خاطر داشته باشید که مشترکینی که ممکن است با یک استراتژی انتخاب واحد از دست داده باشید، به احتمال زیاد به محتوای شما علاقه مند نبودند. و شما نمی خواهید زمان و پول شما برای مدیریت مشترکینی که در نهایت لغو اشتراک می کنند یا بدتر از آن، ایمیل شما را به عنوان هرزنامه علامت گذاری کنند هدر رود.
بعلاوه، داشتن یک لیست واجد شرایط کوچکتر می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند اگر ارائه دهنده ایمیل شما بر اساس تعداد مشترکین لیست شما (مانند Mailchimp یا AWeber) از شما هزینه دریافت کند.
تعامل ایمیل را افزایش دهید و نرخ پرش را کاهش دهید
داشتن یک لیست واجد شرایط ساخته شده از طریق انتخاب دو بار می تواند تضمین کند که با هر ایمیل نتایج بهتری دریافت می کنید. دیگر لازم نیست نگران ارسال ایمیل به آدرس هایی باشید که نامعتبر هستند یا وجود ندارند. و از آنجایی که مشترکین قبلاً در خبرنامه شما شرکت کرده اند، به احتمال زیاد ایمیل های شما را باز می کنند، آنها را می خوانند و روی پیوندهای مهم کلیک می کنند. بالاخره هدف اصلی همین است.
به رعایت GDPR کمک می کند
انتخاب دوبار میتواند سطح دیگری از اثبات را ارائه دهد که نشان دهد مشترک شما با دریافت ایمیلهای شما موافقت کرده است. اگرچه انتخاب دوگانه برای انطباق با GDPR مورد نیاز نیست، اما بهترین روش در نظر گرفته می شود. با این حال، انطباق GDPR بیشتر به فرمهای انتخاب ایمیل شما بستگی دارد، از جمله رضایت کادر تأیید همراه با یک خطمشی رازداری واضح، بنابراین حتماً آنها را لحاظ کنید. یک پلتفرم ایمیل مارکتینگ خوب همراه با یک فرم انتخابی مناسب GDPR باید تمام چیزی باشد که نیاز دارید.
قابلیت تحویل ایمیل را بهبود می بخشد
استفاده از انتخاب دوبار برای تأیید مشترکین می تواند از تلاش های بازاریابی ایمیلی شما در برابر شکایات هرزنامه محافظت کند (کاربرانی که ایمیل شما را به عنوان هرزنامه علامت گذاری می کنند). بسیاری از این موارد می تواند تأثیر منفی بر قابلیت تحویل و شهرت ایمیل شما داشته باشد. صرف نظر از این، مهم این است که فهرست خود را مدیریت کنید و هر زمان که ممکن است از شر این بازدیدکنندگان جدا شده خلاص شوید. این نوع نظافت خانه کلید ایجاد یک لیست با کیفیت است.
نحوه تنظیم انتخاب دوگانه
تنظیم یک انتخاب دوگانه معمولاً یک کار کوتاه با خدمات ایمیل مارکتینگ شما است. قسمت سخت این است که تصمیم بگیرید آیا باید یا می خواهید.
ما نحوه تنظیم این را در Mailchimp، Constant Contact و MailerLite بررسی خواهیم کرد.
انتخاب دوگانه را در Mailchimp تنظیم کنید
Mailchimp تنظیم دوبار انتخاب را آسان می کند. در داشبورد مخاطب، به تنظیمات بروید. سپس سربرگ برگه تنظیمات فرم را پیدا کنید و کادر Enable Double Opt-In را علامت بزنید. این باید برای هر یک از مخاطبان شما اتفاق بیفتد.
مشترکین جدید، از طریق فرم های شما، اکنون ایمیلی دریافت می کنند که از آنها می خواهد تصمیم خود را برای اشتراک در لیست شما تأیید کنند.
تنظیم دو سوئیچ روی تماس دائمی
تماس دائمی همچنین تنظیم یک روشن کردن دوگانه (تأیید روشن شدن) را آسان می کند. در بالا سمت راست، روی «حساب من» کلیک کنید. به تب تنظیمات پیشرفته بروید. چندین دکمه گزینه را مشاهده خواهید کرد، اما روی دکمه مدیریت برای تنظیمات مدیریت ایمیل های تماس کلیک کنید.
از آنجا، به سادگی تنظیم “Confirm On” را بررسی کنید تا فوراً آن را برای همه فرم های خود فعال کنید.
راه اندازی دوبار انتخاب در MailerLite
MailerLite به شما این امکان را می دهد که انتخاب دوگانه را به صورت فرم به فرم فعال کنید. این زمانی خوب است که برخی از اشکال وجود داشته باشند که می خواهید روی آنها کار کند اما دیگران نه.
برای شروع، روی برگه Forms در سمت چپ کلیک کنید. شما همه فرم های خود را خواهید دید، بنابراین فرم(هایی) را که می خواهید آن را فعال کنید انتخاب کنید. روی «نمای کلی» کلیک کنید و سپس کلید «دوبار روشن» را تغییر دهید تا برای این فرم روشن شود. روی “ذخیره و خروج” در پایین کلیک کنید تا این اتفاق بیفتد.
این فرم اکنون از دو انتخاب استفاده می کند.
نکات دوبار شرکت در ایمیل مارکتینگ
انتخاب دوگانه واقعاً استاندارد طلایی برای جمع آوری مخاطبین و مشترکین است. این قدرت را در دستان مشترک احتمالی قرار می دهد. این تضمین می کند که قصد آنها برای دریافت ایمیل از شما باعث ایجاد وفاداری، اعتماد و معیارهای بهبود یافته می شود.
راه های مختلفی برای بهبود استراتژی انتخاب دوگانه شما وجود دارد.
1. مشترکین را به دنبال کردن تشویق کنید
پیشنهاد یا انگیزه دادن به مخاطبین برای دوبار انتخاب کردن یک تاکتیک بازاریابی ایمیلی بسیار محبوب است. دو روش محبوبی که همه آن را دیده اند عبارتند از: 1) با ارائه تخفیف/کوپن یا 2) با ارائه یک آهنربا/چیزی ارزشمند در یک اشتراک موفق.
این به راحتی می تواند نتایج مثبت گنجاندن دوگانه را جبران کند. مشترکین می توانند به سادگی برای دریافت پیشنهاد ثبت نام کنند و سپس دکمه “اسپم” را در اولین ایمیل بازاریابی فشار دهند. این وضعیتی کمتر از ایده آل خواهد بود.
هدف ایجاد یک فراخوان برای اقدام با پیشنهادی است که بازدیدکنندگانی را با علاقه واقعی به محصول یا خدمات شما جذب کند.
سعی کنید چیزی را پیشنهاد نکنید که همه می خواهند. هدایای غولپیکر اغلب تعداد زیادی مشترک جدید به ارمغان میآورد، اما میتوانید با جذب افراد زیادی که واقعاً به برند شما علاقهای ندارند، بازاریابی ایمیلی آینده خود را در معرض خطر قرار دهید. این می تواند به سرعت شکایات هرزنامه و لغو اشتراک بیشتری ایجاد کند.
ارائه دهندگان خدمات ایمیل (گوگل، اوت لوک، یاهو، و غیره) لغو اشتراک و شکایات هرزنامه را پیگیری می کنند و بر این اساس اعتبار فرستنده را کاهش می دهند. شهرت فرستنده کمتر به این معنی است که ایمیل های شما به پوشه های تبلیغاتی، ناخواسته و حتی هرزنامه می رود.
بنابراین چیزهایی را ارائه دهید که فقط افراد علاقه مند به کسب و کار یا صنعت شما از آن استقبال کنند. این اطمینان حاصل می کند که آنها این انتخاب دوگانه را تأیید می کنند و از شنیدن نظر شما خوشحال خواهند شد.
2. پیام های “متشکرم” را در فرم های خود آموزنده و جذاب کنید
باور کنید یا نه، فرم های شما خود نقش مهمی در استراتژی انتخاب دوگانه شما دارند. این برای کسانی که در بهینه سازی نرخ ارز (CRO) تخصص دارند تعجب آور نیست.
بدترین حالت این است که شخصی یک فرم اشتراک را پر می کند و تمام فرم پس از زدن دکمه ارسال می گوید “متشکرم!”. تشکر به معنای “متشکرم، کار شما تمام شد، روز خوبی داشته باشید”، اما در مورد دوبار انتخاب کردن صدق نمی کند. آنها باید یک قدم دیگر بردارند. و از آنجایی که چنین است، فرمهای شما باید به آنها اطلاع دهد که در مرحله بعد چه کاری انجام دهند.
قرار دادن یک پیام واضح در قسمت پیام “متشکرم” یا “موفق باشید” فرم شما می تواند به مشترکین شما اجازه دهد دقیقا بدانند که چه کاری باید انجام دهند. آنها هرگز بیشتر از لحظه ای که ثبت نام می کنند درگیر نخواهند بود – بنابراین مطمئن شوید که از این هدف استفاده کنید.
اگر با ثبت نام نوعی انگیزه ارائه می دهید، می توانید ذکر کنید که پس از تأیید آدرس ایمیل خود، تبلیغ را دریافت خواهند کرد. این به آنها کمک می کند تا بدانند که یک مرحله دیگر قبل از دریافت پیشنهاد ثبت نام شما وجود دارد.
ساده ترین راه برای انجام این کار در سایت شما استفاده از یک افزونه انتخاب ایمیل (مانند Bloom) است که به شما امکان می دهد پیام های موفقیت سفارشی ایجاد کنید که به کاربران در مرحله بعدی آموزش می دهد.
علاوه بر یک صفحه فرود بهینه سازی شده برای تبدیل، یک فرم انتخاب ایمیل که پیام موفقیت آمیز را همراه با دستورالعمل می دهد کمک زیادی خواهد کرد.
انتخاب واحد در مقابل انتخاب دوبار برای بازاریابی ایمیلی
یک استراتژی انتخاب واحد بسیار رایج است. مشترک می تواند فرمی را پر کند و به لیست پستی اضافه شود. بدون کار اضافی برای مشترک و حداقل اصطکاک ایجاد شده توسط بازاریاب. انتخاب تنها به دلیل کاهش اصطکاک ثبت نام، مخاطبین بیشتری را به لیست ها اضافه می کند. و انجام این کار در ایالات متحده قانونی است، با فرض اینکه قوانین مربوط به هرزنامه نقض نشود و شما از GDPR برای مخاطبین غیر آمریکایی پیروی کنید. مشکل این است که افزودن مخاطبین به عنوان مشترک به این روش میتواند وفاداری برند و نتایج کمپین را تضعیف کند.
انتخاب دوبار میتواند تعداد مشترکینی را که به آنها ایمیل میفرستید کاهش دهد، اما اغلب کیفیت مخاطبینی را که برایشان ارسال میکنید افزایش میدهد. همچنین از “شهرت حمل و نقل” شما محافظت می کند زیرا از شایع ترین هرزنامه ها جلوگیری می کنید و از اشتراک اعلان های مخاطبینی که در وهله اول حتی واقعاً علاقه ای به آنها نداشتند، لغو اشتراک می کنید. این به ایجاد وفاداری در میان مشترکین شما کمک می کند تا بتوانید به ارسال ایمیل های بهینه شده برای مخاطبان درگیر ادامه دهید، که در نهایت منجر به تعامل و تبدیل بیشتر می شود.
آیا از انتخاب دوگانه برای بازاریابی ایمیلی خود استفاده می کنید؟ آیا در مورد اجرای آن احتیاط دارید؟
تصویر ویژه از طریق Evgenia Vasileva / shutterstock.com