استفاده از Basic Captcha در مقابل ReCaptcha در ماژول فرم تماس Divi

استفاده از Basic Captcha در مقابل ReCaptcha در ماژول فرم تماس Divi

آیا در وب سایت خود فرم تماس دارید؟ اگر چنین است، ممکن است متوجه ارسال پیام های هرزنامه از طریق فرم خود شده باشید. کپچا یک راه حل عالی برای جلوگیری از ارسال پیام های اسپم ناخواسته است. هدف از Captcha این است که اطمینان حاصل شود بازدید کننده ای که فرم تماس شما را پر می کند در واقع یک انسان است و نه یک برنامه کامپیوتری. انواع مختلفی از تست های کپچا وجود دارد. برخی از متداول‌ترین روش‌های تست کپچا از کاربران می‌خواهند که حروف و اعدادی را که در یک تصویر مخدوش مشاهده می‌کنند وارد کنند. آنها همچنین به شما این امکان را می دهند که یک معادله ریاضی ساده را محاسبه کنید یا تصاویر حاوی یک شی خاص مانند دوچرخه یا علامت توقف را انتخاب کنید. روش‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر حفاظت از کپچا در پشت صحنه برای تأیید اینکه کاربر یک ربات نیست، کار می‌کنند و به کاربران قانونی تجربه یکپارچه را در حین مسدود کردن ربات‌ها می‌دهند.

ماژول Divi Contact Form با دو نوع مختلف حفاظت از کپچا برای وب سایت شما ارائه می شود: Captcha اصلی و ReCaptcha. در این پست، تفاوت‌های بین Divi’s Basic Captcha و ReCaptcha را مورد بحث قرار می‌دهیم و برخی از مزایا و معایب را بررسی می‌کنیم تا بهتر متوجه شوید که چه زمانی از این گزینه‌ها در وب‌سایت خود استفاده کنید.

بیا شروع کنیم!

استفاده از Basic Captcha در مقابل ReCaptcha در ماژول فرم تماس Divi

کپچا چیست و آیا فرم تماس من به آن نیاز دارد؟

ابتدا بیایید بهتر بفهمیم کپچا چیست و چرا باید آن را در فرم تماس خود قرار دهید. کپچا مخفف “آزمون تورینگ کاملاً خودکار برای تشخیص بین کامپیوتر و انسان” است. همانطور که از نام آن مشخص است، این یک آزمون پاسخ به چالش است که می تواند در فرم تماس شما اعمال شود تا اینکه آیا شما یک کامپیوتر هستید یا یک انسان. اگر در آزمون کپچا موفق شوید، فرض می کند که شما یک انسان هستید و به شما اجازه می دهد فرم را ارسال کنید. اگر آزمون را قبول نکنید، Captcha فرض می‌کند که شما یک رایانه هستید و به شما اجازه نمی‌دهد فرم را برای جلوگیری از ارسال پیام‌های هرزنامه ارسال کنید.

ایده خوبی است که محافظت از هرزنامه کپچا را در ماژول فرم تماس خود فعال کنید، زیرا این کار تعداد پیام‌های هرزنامه‌ای را که دریافت می‌کنید بسیار کاهش می‌دهد و به حفظ امنیت وب‌سایت شما کمک می‌کند. ناگفته نماند، اگر پیام‌های هرزنامه زیادی در صندوق ورودی خود دارید، به راحتی می‌توانید سوالات قانونی ارسال شده توسط بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را از دست بدهید! Divi دو گزینه داخلی برای افزودن یک Captcha به فرم تماس شما ارائه می دهد، Captcha Basic و ReCaptcha. بیایید نگاهی دقیق تر به این دو روش و برخی از تفاوت های اصلی آنها بیندازیم.

استفاده از Captcha اولیه در ماژول فرم تماس Divi

کپچای اولیه Divi یک معادله ریاضی ساده است که کاربران باید قبل از ارسال فرم آن را حل کنند. اضافه کردن نیاز اولیه Captcha به ماژول فرم تماس بسیار آسان است و نیازی به تنظیمات اضافی ندارد.

نیاز اصلی Captcha را اضافه کنید

ابتدا تنظیمات ماژول فرم تماس را باز کنید. در تب Content، به تب Spam Protection بروید. Use Basic Captcha را روی Yes تنظیم کنید.

اکنون Captcha اولیه برای فرم تماس شما فعال شده است و کاربران باید قبل از ارسال فرم معادله ریاضی را حل کنند.

اگر کاربر پاسخ نادرستی ارسال کند، یک پیام خطا در بالای فرم مشاهده خواهد کرد.

از Cases برای Basic Captcha استفاده کنید

استفاده از کپچای پایه داخلی Divi یک راه عالی برای کاهش تعداد ارسال های هرزنامه ای است که از طریق فرم تماس خود دریافت می کنید. راه اندازی به آسانی کلیک کردن روی یک دکمه است و نیازی به ثبت نام برای یک سرویس خارجی ندارد. با این حال، Basic Captcha می تواند مشکلات دسترسی را ایجاد کند زیرا برای محاسبه یک مسئله ریاضی به کاربر متکی است و این خطر وجود دارد که ربات ها از این فرم عبور کنند زیرا ساده تر است و از روش های کمتر قابل اعتماد برای تشخیص اینکه آیا کاربر انسان است یا استفاده می کند. یک ربات

در حالی که Basic Captcha یک گزینه عالی برای راه حل سریع و آسان برای پیام های هرزنامه ای است که ممکن است از طریق فرم تماس دریافت کنید، اما دارای معایبی است، به خصوص در مقایسه با گزینه های پیشرفته تر Captcha موجود. اگر به یک گزینه قوی تر برای جلوگیری از هرزنامه علاقه مند هستید، برای آشنایی با ReCaptcha به ادامه مطلب بروید!

استفاده از ReCaptcha برای ماژول فرم تماس Divi

Google ReCaptcha دیگر گزینه ضد هرزنامه است که در Divi تعبیه شده است. برخلاف سایر گزینه‌های کپچا که ممکن است دیده باشید، ReCaptcha کاملاً در پس‌زمینه زمانی که کاربر در صفحه شما است کار می‌کند. بر اساس فعالیت کاربر، ReCaptcha امتیازی بین 0-1 ایجاد می کند که 0 یک ربات بسیار محتمل و 1 یک انسان بسیار محتمل است. هنگامی که ReCaptcha را راه اندازی می کنید، حداقل آستانه نتیجه را تعیین می کنید که تعیین می کند کاربر مجاز به ارسال فرم تماس باشد یا خیر. امتیاز آستانه پیش فرض 0.5 است، بنابراین هر کاربری که امتیاز کمتر از 0.5 (احتمالا یک ربات) داشته باشد مسدود خواهد شد. نکته مهم در مورد ReCaptcha این است که بازدیدکنندگان قانونی وب سایت شما برای ارسال فرم نیازی به تست الفبایی عددی یا محاسبه معادلات ندارند. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که فرم تماس را پر کنند و روی ارسال کلیک کنند!

ایجاد کلید سایت ReCaptcha و کلید مخفی

برای اضافه کردن نیاز ReCaptcha به فرم تماس شما، ابتدا باید یک کلید سایت ReCaptcha v3 و کلید مخفی ایجاد کنیم. این به یک حساب Google نیاز دارد.

ابتدا با اکانت گوگل خود وارد کنسول مدیریت ReCaptcha شوید و برای افزودن سایت جدید روی دکمه پلاس کلیک کنید.

یک برچسب اضافه کنید، گزینه ReCaptcha v3 را انتخاب کنید، سپس دامنه وب سایت خود را اضافه کنید.

در صورت لزوم، آدرس های ایمیل را به بخش مالک اضافه کنید و شرایط خدمات را بپذیرید. اگر می‌خواهید ایمیل‌های هشدار دریافت کنید، کادر «ارسال هشدارها به مالکان» را علامت بزنید. سپس روی ارسال کلیک کنید.

در صفحه بعد می توانید کلید سایت و کلید مخفی را کپی کنید. ما از این هنگام اضافه کردن ReCaptcha به فرم تماس استفاده خواهیم کرد.

نیاز ReCaptcha را اضافه کنید

هنگامی که سایت شما با ReCaptcha ثبت شد و کلید سایت و کلید مخفی تولید شد، می توانیم نیاز ReCaptcha را به فرم تماس اضافه کنیم.

در تب Content، در تنظیمات ماژول فرم تماس، به تب Spam Protection بروید. Use anti-spam service را روی Yes قرار دهید. سپس روی “افزودن” کلیک کنید.

یک نام برای حساب خود وارد کنید (یا آن را در حالت پیش فرض بگذارید)، سپس کلید سایت و کلید مخفی خود را وارد کنید و روی ارسال کلیک کنید.

در نهایت، در صورت تمایل می توانید حداقل آستانه امتیاز خود را تنظیم کنید. ما مال خود را روی 0.5 می گذاریم که پیش فرض است. همیشه می توانید به عقب برگردید و این آستانه را بر اساس تحلیل خود تنظیم کنید.

فرم شما اکنون با ReCaptcha ایمن شده است! کاربران قانونی نیازی به انجام هیچ آزمایشی ندارند و به سادگی یک بنر کوچک و محجوب ReCaptcha را در گوشه سمت راست پایین صفحه مشاهده خواهند کرد.

با استفاده از ReCaptcha

از بین دو گزینه کپچای داخلی که با ماژول Divi Contact Form ارائه می شود، گزینه ReCaptcha قوی ترین و پیشرفته ترین است. همچنین کاربرپسندترین گزینه است که به بازدیدکنندگان سایت شما امکان می دهد فرم تماس را بدون نیاز به انجام ریاضی یا رمزگشایی حروف پر کنند، که می تواند گیج کننده و خسته کننده باشد. اگرچه شامل چند مرحله بیشتر از گزینه Basic Captcha است، اما ممکن است ارزش راه اندازی را داشته باشد تا محافظت یکپارچه برای فرم تماس شما و بهبود تجربه کاربری شما داشته باشد.

افکار نهایی

افزودن یک نیاز کپچا به فرم خود تمرین خوبی است که باید در وب سایت خود دنبال کنید تا از ارسال درخواست توسط ربات ها جلوگیری شود. ماژول فرم تماس Divi دارای دو گزینه داخلی است که اجرای این اقدامات امنیتی را آسان می کند. Basic Captcha یک راه آسان برای افزودن محافظت Captcha به فرم تماس Divi شما و مسدود کردن کاربرانی است که نمی توانند نیازهای ریاضی را حل کنند. ReCaptcha با اجرای یکپارچه در پس‌زمینه، تجربه کاربری بهتری را فراهم می‌کند. این کار پر کردن فرم را آسان‌تر می‌کند و خطاها را کاهش می‌دهد، به این معنی که کاربران ناامید کمتری تلاش‌های تماس خود را رها می‌کنند. هر دو گزینه در کاهش هرزنامه‌هایی که از طریق فرم تماس شما ارسال می‌شود موثر هستند و Divi استفاده از گزینه‌ای را که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد را آسان می‌کند.

آیا از Basic Captcha یا ReCaptcha در فرم تماس خود استفاده می کنید؟ ما دوست داریم در مورد تجربه شما بشنویم. در نظرات به ما اطلاع دهید!