
این مقاله قسمت 2 از یک مجموعه 2 قسمتی است که توسط بنیانگذاران Divi Den نوشته شده است. در قسمت 1 این مجموعه، Kira، یکی از بنیانگذاران و طراح اصلی من در Divi Den، داستان رنگارنگی را بیان می کند که چگونه ما با چشم بند وارد ساخت محصولاتی برای موضوع Divi شدیم. او با صراحت در مورد درس های عملی که ما آموختیم صحبت کرد. بسیاری از آنها را می توان برای کسب و کار آنلاین خود اعمال کرد.
در این بخش دوم، من در مورد اینکه چگونه فروشگاه آنلاین خود را تغییر دادیم و بهینه کردیم تا به رشد و موفقیت خود به عنوان یک تجارت ادامه دهیم، می نویسم.
نام من مسیحی است. من سرپرست تیم و متخصص نرخ تبدیل در Divi Den هستم. من و کایرا از سال 2005 با هم 3 استارت آپ مختلف را تاسیس کرده ایم. ما این کار را در سفر به دور دنیا انجام دادیم. مستقل بودن موقعیت مکانی یک مزیت بزرگ برای کسب درآمد آنلاین شماست. برای پیشینه ما و فرارهای جهانی، داستان Divi Den را بخوانید.
ما خود را بسیار خوش شانس می دانیم که توانستیم اینقدر نزدیک با هم کار کنیم. به نوعی مهارت های ما فقط مکمل یکدیگر هستند. مقداری عشق و عاشقی (ما ازدواج کردهایم) و برای برخی افراد تبدیل به یک بمب ساعتی میشود. اما به نظر می رسد برای ما نه. من فکر می کنم ما واقعاً از خوش شانسی خود قدردانی می کنیم و این ما را ثابت نگه می دارد.
اکنون که کمی زمینه بیشتری دارید، اجازه دهید تلاشهایمان برای رشد استارتآپ Divi را توضیح دهم.
اتصال یا عدم اتصال
وقتی اولین محصول Divi خود را عرضه کردیم، از صفر شروع کردیم. هیچ کس در طاقچه دیوی درباره ما چیزی نشنیده است. ما می دانستیم که باید محصولی بسازیم که برای مخاطبان هدف ما یعنی سازندگان Divi جذاب باشد.
محصولی بسازید که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد
ابتدا باید تحقیقات خود را انجام دهید. کیرا اینجا استاد است. او همیشه به دنبال گرایش ها یا ایده های جدید برای بازی است. وب مکانی است که به سرعت در حال حرکت است. شما نمی توانید 6 ماه یک جا بنشینید یا به عقب برگردید.
کلید انجام تحقیقات شما این است که در ذهن مشتری خود وارد شوید. به اصطلاح به جای مشتریان خود بایستید. اگر خارج از حوزه تخصص یا علاقه خود جستجو می کنید، این می تواند دشوار باشد. در عوض، استفاده از خود به عنوان مشتری ایده آل برای ما مفید است. شانس موفقیت بیشتری خواهید داشت.
با این روش، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به مواردی که شخصاً برایتان جالب است، توجه کنید. چه چیزی شبیه یک ارزش خوب است؟ چه چیزی انتظارات شما را برآورده نکرد؟ از خود به عنوان یک معیار استفاده کنید.
با اتخاذ همین رویکرد، کیرا پرسید: “دوست دارم چه محصول Divi بخرم؟”
و بنابراین ما به ایده بسته تک شاخ رسیدیم. هدف بلندمدت نهایی ما داشتن درآمد تکرارشونده بود، اما شما به یک کتابخانه بزرگ از طرحبندیها نیاز دارید تا ارزش اشتراک را داشته باشید.
برای پر کردن این شکاف، ما نیاز به راهاندازی مجموعه محصولات Divi داشتیم که مردم را وادار به گفتن «وای» کند. سپس به انتشار بستههای بیشتری ادامه دهید تا زمانی که طرحبندیها و ارزش کافی داشته باشیم تا آن را به اشتراکی تبدیل کنیم که ارزش پرداخت آن را داشته باشد.
انتخاب یک نام به یاد ماندنی
این موضوع جالبی است. یک نام عالی از بسیاری جهات چرخ های محصول شما را چرب می کند.
نام عالی؛
- سریع به خاطر سپردن (چه کسی نداند اسب شاخدار چیست؟)
- صحبت کردن آسان است (آیا بسته یونیکورن را دیده اید؟)
- در حالت ایدهآل باید مهم باشد (تک شاخها… دیگر چه بگویم؟)
گاهی اوقات پیدا کردن یک نام خوب می تواند یک چالش باشد. فقط تا زمانی که نام مناسب را پیدا کنید به طوفان فکری ادامه دهید. وقتی نام مناسب را می زنید، معمولاً درست به نظر می رسد، درست به نظر می رسد و درست خوانده می شود. این معیارها ممکن است مبهم باشند، من موافقم. اما متوجه شدیم که برای ما خوب کار می کند.
آخرین چیزی که باید در نظر داشته باشید، نمی توانید همه را با یک نام راضی کنید. اجازه ندهید جستجوی نام کامل شما را از شروع کار باز دارد. فقط باید به اندازه کافی خوب باشد.
اهمیت اعتماد
اینترنت مکان بزرگی است که شرکت کنندگان زیادی در آن بازی می کنند. اگر وبسایتی کمی مشکوک به نظر برسد، شخصاً کیف پولم را بیرون نمیآورم. می دانید، نوع وب سایت نیمه پشتیبانی شده ای که من در مورد آن صحبت می کنم. همه ما آنها را دیده ایم. شما نمی خواهید در آن دسته قرار بگیرید.
اگر هر چیزی را به صورت آنلاین می فروشید، باید توجه زیادی به ظاهر وب سایت و کسب و کارتان برای افراد دیگر داشته باشید. همچنین، شما باید به وعده های خود عمل کنید. تمام تعاملات با مشتریان باید تأیید کند که می توان به شما اعتماد کرد. باید ثابت کند که شما صادق هستید و اینجا هستید تا بمانید.
مردم می توانند در مورد شما قضاوت کنند؛
- لحن صدای شما، نحوه نوشتن و بیان مطالب.
- شرایط و ضوابط، سیاست حفظ حریم خصوصی و سیاست بازپرداخت شما.
- پس از تعامل با سیستم پشتیبانی شما چه احساسی دارند.
این یک لیست جامع نیست، اما فکر می کنم شما این ایده را دریافت کرده اید.
از نمادهای اعتماد به صورت استراتژیک استفاده کنید
علاوه بر صحبت کردن و عمل به وعده های خود، می توانید عناصری را به وب سایت خود اضافه کنید تا تأکید کنید که می توانید به شما اعتماد کنید. شما می توانید نماد اعتماد را به عنوان هر چیزی که نشان می دهد شما یک تجارت قانونی هستید تعریف کنید. این می تواند به سادگی ارائه یک شماره تلفن به وضوح قابل مشاهده باشد.
این نمادهای اعتماد می توانند کمک کنند.
- گواهی SSL برای نمایش https:// برای دامنه شما. بحرانی. شما باید داشته.
- نمادهای امنیتی مرتبط مانند نشان های Verisign یا McAfee.
- توصیفات واقعی مشتری
- لوگوی مشتری. البته با اجازه
- نشان های عضویت مرتبط با صنعت
- مقالات مطبوعاتی که در مورد شرکت شما صحبت می کنند.
- نشان های گواهینامه
- شرایط، خطمشیها و صفحات حریم خصوصی شفاف. یکی دیگر از موارد ضروری.
- نشان برای تضمین بازگشت پول شما.
نمادهای اعتمادی را که به وب سایت خود اضافه می کنید انتخاب کنید. باید با کاری که انجام می دهید یا می فروشید مرتبط باشد. اگر به مشتری بالقوه شما مرتبط نباشد، می تواند اعتبار شما را زیر سوال ببرد.
چگونه به قیمت گذاری فکر کنیم
فروش یکباره محصولات دیجیتال با اشتراک بسیار متفاوت است. با یک محصول یکبار مصرف، باید به اندازه کافی ارزش بسته بندی کنید تا قیمت را توجیه کنید. این می تواند زمان توسعه و هزینه های اضافی را برای پرداخت قبل از اینکه حتی یک سنت به دست آورید اضافه کند. همچنین به این معنی است که شما فقط یک بار فروش را دریافت می کنید.
با این مدل فروش، برای یافتن مشتریان جدید تحت فشار دائمی خواهید بود. برای ادامه رشد، به عرضه مداوم محصولات جدید نیاز دارید. عرضه محصولات دائمی وجود خواهد داشت. می تواند شما را خسته کند. همانطور که در روزهای اولیه راه اندازی خود متوجه شدیم.
در مورد ما چاره ای نداشتیم. ایجاد محصولات یکباره تنها راه برای ساختن کتابخانه ای از طرح بندی ها بود که در نهایت به محصول اشتراک ما تبدیل می شد. ما در اینجا درس ارزشمندی گرفتیم.
با یک مدل قیمت گذاری تکرارشونده، استرس کمتری خواهید داشت و زمان بیشتری برای بهبود محصول خود خواهید داشت.
اگر انتخابی دارید، در نظر بگیرید که چگونه می توانید پیشنهاد درآمد مکرر خود را ساختار دهید. بعداً از من برای آن تشکر خواهید کرد. کلمه کلیدی “مدل های درآمد مکرر” را در موتور جستجوی مورد علاقه خود امتحان کنید. این باید به شما ایده های تازه ای بدهد تا بتوانید بر روی آن بسازید.
تصمیم گیری در مورد شرایط تمدید ماهانه یا سالانه؟
وقتی محصول اشتراک Divi Den Pro خود را راه اندازی کردیم، فکر کردیم که ایده خوبی است که فقط اشتراک ماهانه داشته باشیم. به این ترتیب هر ماه مقدار کمی از افراد زیادی دریافت خواهیم کرد. ما فکر می کردیم که این شانس موفقیت ما را افزایش می دهد. اگر قیمت مقرون به صرفه بود، فکر می کردیم افراد بیشتری محصول ما را امتحان کنند و ارزش آن را ببینند. این در بیشتر موارد درست بود.
چیزی که ما هنوز ارزیابی نکردیم تاثیر تمدید ماهانه بر پرداخت های ناموفق بود. این چشمانم را باز کرد.
در اینجا یک سوال برای شما وجود دارد
تصور کنید محصول اشتراک شما با قیمت 10 دلار در ماه فروخته می شود. آیا شما ترجیح می دهید
الف) 12 پرداخت 10 دلاری در هر ماه، جمعاً 120 دلار در سال؟
یا
ب) آیا 1 پرداخت 100 دلاری در سال را ترجیح می دهید؟
اکثر مردم احتمالاً می گویند که من 120 دلار در سال در 12 پرداخت می خواهم. تفاوت 20 دلاری در سال می تواند پول زیادی باشد. و حق با شماست به جز آن تمدیدهای ناموفق که قبلاً در مورد آنها صحبت کردم.
هر محصول تکراری به یک درگاه پرداخت برای ادغام با فروشگاه آنلاین شما نیاز دارد. خدماتی مانند Stripe یا PayPal به مشتریان شما این امکان را میدهد که یک کارت اعتباری یا نقدی را برای شارژ هر ماه پیوند دهند. تا اینجا خوب به نظر میاد…
چیزی که شما در نظر نمی گیرید این است که چند وقت یکبار کارت های اعتباری افراد تمام می شود. یا هر چند وقت یکبار یک کارت نقدی خالی است. با تمدید ماهانه، 12 بار در سال متوجه خواهید شد. و احتمالاً آن را دوست نخواهید داشت. کارتها خیلی بیشتر از آنچه فکر میکنید پرش میکنند.
وقتی یک کارت پرش می کند، هیچ کس برنده نمی شود. مشتری محصول را دریافت نمی کند. شما حقوق نمی گیرید بار روی پشتیبانی افزایش می یابد. ایمیل الزامی است. مردم جواب نمی دهند شاید بالاخره می خواستند لغو کنند.
شاید بخواهند ادامه دهند اما فقط 3 ماه دیگر دوباره پول خواهند داشت. کارت ممکن است منقضی شده باشد. شاید لغو یا مسدود شده باشد. حالا شانس این اتفاق را برای هر مشتری 12 ماه ضرب کنید. من مطمئن هستم که 100 دلار در سال اکنون بسیار جذاب تر به نظر می رسد.
اشتراک سالانه را وارد کنید
اشتراک های سالانه روشی موثر برای محدود کردن پرداخت های ناموفق و کاهش لغو لغو در مقایسه با اشتراک های ماهانه است. با اشتراک سالانه، مشتریان فقط باید نگران یک پرداخت در سال باشند، به این معنی که احتمال خالی شدن یا خالی شدن کارت آنها در زمان تمدید کمتر است. این می تواند منجر به یک جریان درآمد ثابت برای کسب و کار شما شود.
برای بهبود بیشتر تجربه مشتری و جلوگیری از مشکلات احتمالی، اگر کارت اعتباری آنها در شرف منقضی شدن است، حتما اعلان ارسال کنید. این تضمین می کند که مشتریان شما از وضعیت آگاه هستند و می توانند برای به روز رسانی اطلاعات پرداخت خود، جلوگیری از تمدید ناموفق و حفظ دسترسی آنها به محصول یا خدمات شما اقدام کنند.
بهینه سازی پرداخت در فروشگاه اینترنتی
فرآیند پرداخت روان و کارآمد برای موفقیت فروشگاه آنلاین شما بسیار مهم است. برای بهینهسازی تجربه پرداخت خود، موارد زیر را در نظر بگیرید:
- نمادهای اعتماد: همانطور که قبلا ذکر شد، نمایش نمادهای اعتماد، مانند نشانهای امنیتی، گواهیهای SSL و ضمانتهای بازگشت پول، میتواند به شما کمک کند تا اعتبار خود را ایجاد کنید و مشتریان را هنگام خرید احساس امنیت بیشتری کنند.
- کاهش اصطکاک: تعداد مراحل و فیلدهای مورد نیاز برای تکمیل فرآیند پرداخت را به حداقل برسانید. هرچه فرآیند آسانتر و سریعتر باشد، مشتریان کمتر سبدهای خود را رها میکنند.
- فرم پرداخت را ساده کنید: در هنگام تسویه حساب فقط به اطلاعات ضروری نیاز دارید و برای صرفه جویی در وقت مشتریان از تکمیل خودکار یا ورود به سیستم اجتماعی استفاده کنید. همچنین میتوانید به مشتریان این گزینه را پیشنهاد دهید که پس از تکمیل خرید، یک حساب کاربری ایجاد کنند، نه اینکه از قبل ثبت نام کنند.
- ارائه چندین ارز: خدمت به مخاطبان بین المللی؟ قیمتها را به ارز محلی مشتریان خود نشان دهید و گزینههای تبدیل ارز را در حین پرداخت ارائه کنید. این امر درک قیمت محصول شما را برای مشتریان آسانتر میکند و احتمال تکمیل خرید را افزایش میدهد.
- درگاه های پرداخت: گزینه های پرداخت متنوعی از جمله دروازه های محبوب مانند PayPal و Stripe و همچنین گزینه های خاص منطقه را ارائه دهید. ارائه روشهای پرداخت چندگانه با اولویتهای مشتری مطابقت دارد و احتمال تکمیل خرید خود را افزایش میدهد.
با استفاده از برخی از این استراتژی ها، می توانید یک تجربه پرداخت یکپارچه و لذت بخش ایجاد کنید که باعث افزایش تبدیل و افزایش فروش شما می شود. موفقیت فروشگاه آنلاین Divi شما به ترکیبی از عوامل از جمله جذابیت محصول، اعتماد، قیمت و فرآیند پرداخت بهینه بستگی دارد. در ادامه اصلاح و رشد کسب و کار آنلاین خود، این نکات را در نظر داشته باشید.
این همه از من است. موفق باشید در رشد کسب و کارتان تا دفعه بعد.
مسیحی – دیوی دن